31 Mart 2020 Salı

BASIN KONSEYİ’NE (24. 05 . 2012)






BASIN KONSEYİ’NE

ŞİKAYETÇİ:                         Ali İhsan Aksamaz
                                               aksamaz@gmail.com
                                               (Akbıyık Değirmeni Sokak No: 33/B
                                               34122 Sultanahmet- İstanbul)

ŞİKAYET EDİLENLER:     Miraç Zeynep Özkartal 
ve Milliyet Gazetesi

ŞİKAYET KONUSU:           Milliyet Gazetesi’nin 21 Mayıs 2012 tarihli nüshasında“Özgürlük bahçesi mi?  Günahlar şehri mi?”-1 başlığıyla çıkan haber.

Şöyle ki;

1) Haber, daha başlığıyla Batum kentini, baştan ahlaksızlıkların ve gayri meşru işlerin merkezi gibi göstermekte ve okuyucuyu koşullandırmaya çalışmaktadır.

2) Batum’a giden Laz, Gürcü, Hemşinli ve diğer Doğu Karadenizli vatandaşlarımız her an her türlü melaneti ve ahlaksızlığı yapmaya hazır insanlar olarak gösterilmektedir.

TALEP:  Batum, tarihin en yakın tanığı kentlerden bir tanesidir. En yakın tarihlerden hatırlarsak; Batum, Roma İmporatorluğu’nun vasalı Lazika (yani; Egrisi)  Krallığı’nın önemli bir kentidir. Laz (yani; Megrel)  komutan Kakhaberi’nin kentidir.  Osmanlı Lazistan Sancağı’nın da yönetim merkezidir. Sovyetler Birliği ile Türkiye’nin garantör olduğu Acaristan Özerk Cumhuriyeti’nin yönetim merkezidir. Sokaklarında Lazcanın, Gürcücenin, Ruscanın, Türkçenin, İngilizcenin özgürce konuşulduğu bir kenttir. Cami, sinogog ve kiliselerin kentidir.  Batum, yüzlerce yıldan beri bir liman ve ticaret kentidir; bir çekim merkezidir. Emperyalist-kapitalizm her şeyi kirletmektedir. Ancak  “Özgürlük bahçesi mi?  Günahlar şehri mi?”-1 başlıklı haberi hazırlayan ve yayınlayanların emperyalist-kapitalist vahşi saldırı ve kirliliğe dikkat çekmek amacıyla bu haberi hazırlayıp yayımlamadıkları da açıktır. Kaldı ki haberde anlatılanlar abartılıdır da.
Batum, bizden öncekilerden duyarak büyüdüğümüz,  çocukluk anılarımızın tılısımlı anlatımlarının gizemli kentidir; Sokhum kenti gibi aidiyet duygularımızın güçlü olduğu yerlerden bir tanesidir. Haberde yalnızca kişisel ve kolektif hafızamıza  ve geçmişimize değil, Batum kentinin geleceğine ilişkin yanlış izlenimler oluşturulmaya çalışılmaktadır. Batum’a ve insanlarına ilişkin yalan, yanlış, eksik bilgiler de aktarılmaktadır Bütün bu sebeplerden dolayı,  adı geçen gazeteci ve Milliyet Gazetesi’nin şiddetle kınanmasını arz ve talep ediyorum.

Saygılarımla,

(24. 05 . 2012

Ali İhsan Aksamaz


EKİ: Milliyet Gazetesi’nin 21.05.2012 tarihli nüshasında yayınlanan haberin internet linki:
http://gundem.milliyet.com.tr/ozgurluk-bahcesi-mi-gunahlar-sehri-mi-1/gundem/gundemdetay/21.05.2012/1542888/default.htm


https://jinepsgazetesi.com/gurculer-milliyeti-protesto-etti-12485.html

"TÜRKİYE'NİN ANADİLİ ZENGİNLİĞİ" / "TURKİAŞİ NANANENAŞ XAMPOBA"

   "TURKİAŞİ NANANENAŞ XAMPOBA" Baba çkimi Faik Aksamazis…   GOʒ̆OTKVALE Nananena, p̆olit̆ik̆uri var adamuri ar tema ren...